Vytvořte si své vlastní NetStránky!
Stránky rychle a jednoduše i bez znalosti HTML.
Zaregistrujte se
Přihlášení

Metodika

Monitoring návštěvnosti

Monitoring návštěvnosti je realizován přes (ne)viditelné obrázkové počítadlo vkládané klientem do HTML kódu. Vložení počítadla touto metodou nemůže přimo zapřičínit zablokování načítání stránek, v nejhorším připadě pouze zpomalení načtení.

Informace funkcích wauditu zde.

Statistiky jsou rozděleny především do:

Návštěvnost je sledována ve 5 ukazatelích:

Unikátní IP

Vyjadřuje počet různých IP adres všech návštěv ve sledovaném období. Jednu IP adresu může ve sledovaném období používat více návštěvníků (i ve stejném čase). Proto nejsou statistiky sumarizovány vůči této proměnné.

Návštěvník

Vyjadřuje počet návštěvníků identifikovaných pomocí kombináce IP adresy, webového prohlížeče, rozlišení a barevné hloubky obrazovky.

Návštěva

Za každou jednu návštevu je považován návštěvník, který v průběhu 30 minut neprovedl na webových stránkách žadnou akci. Ku této proměnné jsou sumarizovány veškeré statistiky.

Zobrazené stránky

Počet zobrazených stránek daného webu.

Reální uživatelé

Toto číslo vyjadřuje celkový počet unikátních "návštěvníků" v rámci určeného období. Určené období je týden a měsíc.

Vložením počítacího kódu co nejvýše nahoru zajistíte lepší sběr dat. Sníží se tím pravděpodobnost neuložení informace o zobrazení stránky v případě, že návštěvník proklikne jinam, před načtením celé stránky (počítacího kódu).

Analýza dat

Výsledné statistiky lze v současné době rozdělit na 3 typy:

Historie v grafech a tabulkách

Zde lze nalézt stastistiky vývoje návštěvnosti za různá období (definovatelné klientem) po různých časových jednotkách (po hodinách, dnech, týdnech a měsících).

Sumarizované statistiky

Sumarizované statistiky jsou zpracovávány v rámci aktuálního dnu na požadavek (on request) a jsou cachovány po dobu 30 minut. Předešlé dny mají sumarizované statistiky předgenerovány. Statistiky na požadavek webového prohlížeče mohou být z důvodu možné zátěže u větších webů nedostupné, pak lze sledovat statistiky pouze se zpoždením.

Sumarizované stistiky jsou rozděleny především do:

Počítač

Statistiky vybavenesto návštěvníků výpočetní technikou. Spadá sem statistika o operačním systému, rozlišení monitoru a barevné hloubce obrazovky.

Webový prohlížeč

Do těchto statistik patří především informace o konrkétním webovém prohlížečí návštěvníka a jeho nastaveních. Především název webového prohlížeče, jeho verze a podpora javascriptu (podpora cookie byla dočasně vypuštěna z důvodu nepřesnosti.)

Připojení

Zde je možno získat přehled o zemi původu návštěvníka. Stastika je získávána z hostname (názvu počítače návštěvníka v sítí internet). Jisté procento návštěvníku však nemá hostname přiřazeno nebo ho má přiřazeno v generické doméně (nejčastěji domána .net), zde pak není možno určit zemi. Po rozkliknutí země si lze nechat vypsat seznam nejčastějších poskytovatelů připojení (vychází se z domény druhého řádu z hostname).

Vyhledavače

Statistika vyhledavačů obsahuje sumarizované statistiky o příchozích vyhledavačích a frázích na které návštěvníci přišli.

Příchozí adresy

V sekci příchozích adres lze nalézt seznam domén a adres, ze kterých přišli návštěvníci nejčastěji. Odtud se lze dostat přímo kliknutím na danou adresu do "online statistik" viz níže.

Proměnné

Proměnné obsahují sumarizovné statistiky o počtu zobrazených stránek a stráveném čase na webu.

Volání počítadla

Velmi důležitá část statistik obsahuje seznam zobrazených stránek na měřeném webu v sestupném pořadí dle počtu zobrazení. Kliknutím na url se da dostat do "online statistik" viz níže. Statistiky obsahují rovněž počet unikátních návštěv stránky (nejsou započtena zobrazení stránky jedním uživatelem dvakrat a více), dále procento odchodu z této stránky a procento odchodu z této stránky pro návštěvy, kteří si zobrazili právě a jen tuto jednu stránku.

Konverze

Statistiky konverzí se dají použit pro velké množství různých webů. Nejvhodnější použití je na internetových obchodech, ale lze je použít například na webu s diskuzním fórem (za konverzi pak považovat například přidání příspěvku nebo registraci uživatele). Statistiky konverzí lze sledovat podle příchozích domén a vyhledavačů.

PPC

Statistiky PPC kampaní slouží k získání přehledu o příchozích návštěvnících přes PPC, kteří si následně mohli, ale nemuseli provést konverzi. Statistiky sumarizované dle příchozí domény, vyhledavače a označení PPC kampaně.

Průběh

Speciální modul umožnující většinu sumarizovaných statistik zobrazit v určeném období. Například získat přehled o vývoji příchozích návštěv z vyhledavače Seznam za období 6 měsíců a to jak číselně v tabulce tak i ve dvou grafech z níchž jeden má pro všechny dny společné maxium a zobrazuje absolutní vývoj tak druhý, který ma maximum pro každý den zvlášt a zobrazuje relativní vývoj (na y ose maximum "100%") jedné sledované hodnoty proti ostatním (vývoj používaní webového prohlížeče IE a Firefox bez ohledu na různou návštěvnost dnů).

Sledování kliknutí

V rámci těchto statik lze sledovat kliknutí na monitorovaných stránkách.

Online statistiky

Online statistiky jsou statistiky, které není možno předem vygenerovat. Z tohoto hlediska mohou představovat zátež pro server waudit. Online statistiky jsou dosutpné pro servery s návštěvností do 15000 návštěv a 50000 zobrazených stránek v aktuálním dnu.

Online statistiky jsou výborným nástrojem ke sledování a zjišťování chování určitých návštěvníků. Můžeme se sem nejčastěji dostat ze sumarizovaných statistik (volání počítadla a příchozí). Lze si nechat zobrazit například informace o konkretní adrese, o konkrétních příchozích adresách a odchozích lokálních adresách. Dále pak ještě seznam návštěv přes, které se da dostat na informační stránku dané návštěvy, kde je seznam zobrazených url a jejich příchozích adres.